Ønsker tilbakemeldinger om stort og smått

- Vi er vi opptatt av å forbedre tjenestene ved UNN hver eneste dag. For å klare det, trenger vi hjelp fra pasienter og pårørende.

Les mer
Mette Fredheim (bakerst), Hans Petter Bergseth og Ellen Pettersen ved Kvalitetsavdelinga, Universitetssykehuset Nord-Norge ønsker svært gjerne tilbakemelding fra pasienter og pårørende etter sitt opphold ved UNN. Nå kan dette gjøres elektronisk på nettsiden som vises i bakgrunnen. Foto: Per-Christian Johansen
Les mer
Den nye funksjonen for tilbakemeldinger finner du på unn.no.
Budskapet kommer fra Kvalitetsavdelinga i Kvalitets- og utviklingssenteret ved UNN. De har opprettet en ny elektronisk tjeneste, og oppfordrer nå pasienter og pårørende om å ta kontakt hvis de ønsker å dele positive eller negative erfaringer etter sitt besøk ved våre sykehus.

Her kan du gi tilbakemelding til oss etter ditt besøk ved UNN.

Fikk du dårlig informasjon?

  • Måtte du vente lenge på oppsatt time?
  • Var informasjonen du fikk fra legen utydelig?
  • Fikk du ikke forklaring på hvorfor operasjonen ble utsatt?
  • Var skiltingen i sykehuset for dårlig?
  • Ble ikke maten tilpasset dine allergier?
  • Opplevde du noe positivt du ønsker å dele med oss?

Dette er noen eksempler på det du som pasient eller pårørende kan gi tilbakemelding om.

– Tidligere har pasienter og pårørende kun hatt mulighet til å ringe oss for å gi tilbakemeldinger. Det kan de fortsatt gjøre hvis de foretrekker muntlig dialog. Men vi tror det er mange som etter et besøk ved UNN har ting de ønsker å nevne for oss, på en enkel og anonym måte. Derfor har vi lagt til rette for en elektronisk tjeneste, sier Grete Åsvang, leder for Kvalitetsavdelinga ved Kvalitets- og utviklingssenteret i UNN.

Ubesvart tjeneste

Tilbakemeldingene vil bli fulgt opp mot de ansvarlige for de aktuelle fagområdene ved sykehusene. Hovedhensikten med tjenesten er å få et bedre grunnlag for forbedringsarbeid og læring internt i UNN.

– Det er viktig å legge til at de elektroniske tilbakemeldingene ikke vil bli besvart. Men de som sender noe inn til oss kan være trygg på at alt blir gjennomgått og fulgt opp, sier Mette Fredheim, pasientsikkerhetskoordinator ved Kvalitetsavdelinga.

Den nye tjenesten må for øvrig ikke benyttes til klager på pasientbehandling! Les mer om pasientklager og dine rettigheter her.

Her kan du gi tilbakemelding til oss etter ditt besøk ved UNN.

Foretrekker du å ringe oss for å snakke med noen etter ditt opphold ved UNN? Ta kontakt på telefon 776-69685. Telefonen er betjent på dagtid mandag til fredag, men du kan også legge igjen beskjed på svareren, så tar vi kontakt. Mer om våre tilbakemeldingsfunksjoner finner du på unn.no.

Nyhetsbrev

Få tilsendt nyhetsbrev for Pingvinavisa første dag i hver måned.